Naręcza martwych kwiatów cieszą oczy i duszę.
Stado
martwych ptaków … stado martwych zwierząt…. jeden martwy człowiek … masowe
zabójstwa zwierząt…, nie są tym samym, co masowe ciecie kwiatów, prawda?
I
jeszcze Puszcza Białowieska… i ten głupi krzyk, i coś co sprawia, że jesteśmy
smutni, bo do rozsądku dalej nam niż daleko.
Mój młodszy Syn
Mój
młodszy Syn mnie zapytał któregoś tam dnia, co kupiłbym sobie, gdybym wygrał w
totka.
W
życiu nie ma gdybania, ale pytanie padło. A gdy syn pyta, to trzeba koniecznie
odpowiedzieć.
Odpowiedziałem
zatem, że ja już wszystko mam i nie wiem, co bym kupił, gdybym wygrał w lotto.
No
to on pyta dalej: A co kupiłbyś mnie?
A
co ty byś chciał, żebym ja ci kupił? Odpowiadam wymijająco pytaniem na pytanie.
Myśli…
I
nie przychodzi mu nic konkretnego poza kilkoma gadżetami, zupełnie zbędnymi do
życia.
Cieszę
się, bo nie jest źle!
Męskość
Męskość
nie powinna bać się czułości, tkliwości i łez. To daje dzieciakom poczucie
oparcia w rodzinie.
Twardość
nie jest wskazana, zwłaszcza ta przesadna.
W
relacjach partnerskich należy uczyć chłopaków szacunku dla partnera.
W
naszej kulturze mężczyzna nie ma przyzwolenia na okazywanie uczuć. Nic bardziej
błędnego!
Należy
akceptować chłopaków: Matki kochają
dzieci za to, że są. Ojcowie za to, jakie są! Z tym bym dyskutował. Ale chyba
jeszcze nie teraz!
Nie
odtrącać chłopaków pod żadnym pozorem. (Zawsze faceci w mojej chrześcijańskiej,
europejskiej kulturze dostawali po….).
Nie
doprowadzać do tego, aby dziecko nam się ciągle podporządkowywało, ulegało nam
– to prowadzi do utraty wiary w siebie.
Pozwalać
dziecku umożliwiać mu okazywanie uczuć, emocji…
Ojciec jako kapral zaszczepia dzieciom
smutek pod sercem… Nadopiekuńczy
chciałby ozłocić dzieci i postawić je na półce. (Jaki jestem? Przyszłość
pokaże!)
Metody uczenia
Całościowa
– za każdym razem od początku do końca.
Częstkowa
– dzielimy materiał na części.
Dziecko uczy się tylko wtedy, gdy
reaguje na sytuację. Kara uniemożliwia dziecku reagowanie i tym samym niszczy
jego zdolność do uczenia się.
Podkreślanie poprawnych reakcji
dziecka jest bardziej skuteczne w nauczaniu niż nagłaśnianie jego błędów.
Od
zmiany w nauczycielu do zmiany w uczniu
w: A. Karpińska „Kreatorzy edukacyjnego dialogu”
Od
profesjonalistów wymaga się przede wszystkim zdolności do inteligentnego
działania do improwizacji w zależności od istniejącej sytuacji, a ze względu na
moralny i społeczny wymiar ich praktyki – zdolności dokonywania samodzielnych
osądów.
Po
co ja o tym myślę?
Trzeba
stawiać czoła własnym problemom!
Ekstrawertyk – pociąga do świat zewnętrznych przedmiotów i
ludzi, skupia się na teraźniejszości. To praktyka, konkret, rozsądek, łatwość
podejmowania decyzji i działania.
Introwertyk – pociąga go świat własnych myśli, żyje
przyszłością lub przeszłością, a ceni własne przekonania i sentymenty. To
analiza, plan, przed decyzją wahania, przed działaniem niezdecydowanie.
Kim jestem?
Nie mnie to oceniać!
Ja zwierzak
Jestem
jak zwierzak i ta jesień chce za wszelką przygotować mnie do snu zimowego, ale
ja spać nie mogę, nie chcę, szkoda czasu na sen, zresztą jeszcze się wyśpię,
jak mówi moja Mama – po śmierci.
I
co?
Zatkało
kakao?
Pewnie
nie!
Nie
liczyłem na to!
Po
co o tym myślę!?
Nie
myślę.
To jest we mnie!
Może taki jestem?
Ale czy na pewno?!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz