10 grudnia 2017

Znacie to?

Naręcza martwych kwiatów cieszą oczy i duszę.
Stado martwych ptaków … stado martwych zwierząt…. jeden martwy człowiek … masowe zabójstwa zwierząt…, nie są tym samym, co masowe ciecie kwiatów, prawda?
I jeszcze Puszcza Białowieska… i ten głupi krzyk, i coś co sprawia, że jesteśmy smutni, bo do rozsądku dalej nam niż daleko.

Mój młodszy Syn
Mój młodszy Syn mnie zapytał któregoś tam dnia, co kupiłbym sobie, gdybym wygrał w totka.
W życiu nie ma gdybania, ale pytanie padło. A gdy syn pyta, to trzeba koniecznie odpowiedzieć.
Odpowiedziałem zatem, że ja już wszystko mam i nie wiem, co bym kupił, gdybym wygrał w lotto.
No to on pyta dalej: A co kupiłbyś mnie?
A co ty byś chciał, żebym ja ci kupił? Odpowiadam wymijająco pytaniem na pytanie.
Myśli…
I nie przychodzi mu nic konkretnego poza kilkoma gadżetami, zupełnie zbędnymi do życia.
Cieszę się, bo nie jest źle!

Męskość
Męskość nie powinna bać się czułości, tkliwości i łez. To daje dzieciakom poczucie oparcia w rodzinie.
Twardość nie jest wskazana, zwłaszcza ta przesadna.
W relacjach partnerskich należy uczyć chłopaków szacunku dla partnera.
W naszej kulturze mężczyzna nie ma przyzwolenia na okazywanie uczuć. Nic bardziej błędnego!
Należy akceptować chłopaków: Matki kochają dzieci za to, że są. Ojcowie za to, jakie są! Z tym bym dyskutował. Ale chyba jeszcze nie teraz!
Nie odtrącać chłopaków pod żadnym pozorem. (Zawsze faceci w mojej chrześcijańskiej, europejskiej kulturze dostawali po….).
Nie doprowadzać do tego, aby dziecko nam się ciągle podporządkowywało, ulegało nam – to prowadzi do utraty wiary w siebie.
Pozwalać dziecku umożliwiać mu okazywanie uczuć, emocji…
Ojciec jako kapral zaszczepia dzieciom smutek pod sercem… Nadopiekuńczy chciałby ozłocić dzieci i postawić je na półce. (Jaki jestem? Przyszłość pokaże!)

Metody uczenia
Całościowa – za każdym razem od początku do końca.
Częstkowa – dzielimy materiał na części.
Dziecko uczy się tylko wtedy, gdy reaguje na sytuację. Kara uniemożliwia dziecku reagowanie i tym samym niszczy jego zdolność do uczenia się.
Podkreślanie poprawnych reakcji dziecka jest bardziej skuteczne w nauczaniu niż nagłaśnianie jego błędów.
Od zmiany w nauczycielu do zmiany w uczniu w: A. Karpińska „Kreatorzy edukacyjnego dialogu”
Od profesjonalistów wymaga się przede wszystkim zdolności do inteligentnego działania do improwizacji w zależności od istniejącej sytuacji, a ze względu na moralny i społeczny wymiar ich praktyki – zdolności dokonywania samodzielnych osądów.
Po co ja o tym myślę?
Trzeba stawiać czoła własnym problemom!

Ekstrawertyk – pociąga do świat zewnętrznych przedmiotów i ludzi, skupia się na teraźniejszości. To praktyka, konkret, rozsądek, łatwość podejmowania decyzji i działania.
Introwertyk – pociąga go świat własnych myśli, żyje przyszłością lub przeszłością, a ceni własne przekonania i sentymenty. To analiza, plan, przed decyzją wahania, przed działaniem niezdecydowanie.
Kim jestem?
Nie mnie to oceniać!

Ja zwierzak
Jestem jak zwierzak i ta jesień chce za wszelką przygotować mnie do snu zimowego, ale ja spać nie mogę, nie chcę, szkoda czasu na sen, zresztą jeszcze się wyśpię, jak mówi moja Mama – po śmierci.

I co?
Zatkało kakao?
Pewnie nie!
Nie liczyłem na to!

Po co o tym myślę!?
Nie myślę.


To jest we mnie! 
Może taki jestem? 
Ale czy na pewno?!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SATANISTA – ALKOHOLIK – czy ANIOŁ?

  Nie o Boyu Żeleńskim będzie to wpis, ale o Przybyszewskim Stanisławie, którego Boy znał osobiście. Muszę też od razu napisać, że o ile bar...